De Derby! Beekbergen vs Klarenbeek!

SC Klarenbeek 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 04

10 september 2023 14:00

R.J.A. Veltmaat

Sportpark Veldhof
Veldhofweg 31
7361TA
BEEKBERGEN
tel. 055-5061928

De voorbereiding van de selectie is al even bezig, maar afgelopen zondag was het dan eindelijk zover: de eerste thuiswedstrijd van Beekbergen 1. En wat voor één! Klarenbeek was geloot in de beker, dus ‘de derby’ kon dit seizoen toch gewoon weer gespeeld worden in Beekbergen. Als ‘slechts een bekerwedstrijdje’ werd deze pot dus al niet gezien. De afgelopen drie edities van de derby wist Beekbergen niet winnend af te sluiten, dus de honger naar revange was groot. Ook bij de jeugd van Beekbergen, want die hadden het nodige vuurwerk en rookbommen al ingeslagen.

De wedstrijd werd afgetrapt in de 31 graden warme zon. Direct werden door beide teams meerdere kansen gecreëerd en de wedstrijd ging gelijk op. Kort voor rust wist Timme de Ru met een harde kopgoal te scoren, op aangeven van Nick ten Hove. De tweede helft was de hitte goed te merken. Dat was namelijk ook terug te zien in het spel van beide partijen. Er werden nog wel kansen gecreëerd door beide dorpen, en alle twee wisten zelfs het net te vinden in de tweede helft. Toch eindigde de wedstrijd in de ruststand van 1-0 omdat beide goals afgekeurd werden wegens buitenspel. Rafael stond op het doel en heeft met een aantal ‘Stentor reddingen’ laten zien dat hij goed heeft gekeept. Gefeliciteerd MOTM!

Na de overwinning van Beekbergen werd de zondag afgesloten met een feestje samen met zanger Harm Konink. Aankomende zondag staat de laatste bekerwedstrijd uit tegen SHE op het programma.

Pieter van de week:

De R. Bos & Zonen pietertje van de week werd vorige week beslist door een ‘jeu de boule’ naar de cornervlag. Een schot tegen de boarding resulteerde direct in het roze shirtje. Het leek erop dat Timme het meest ver van de cornervlag lag, maar uiteindelijk schoot Jurre Tijhof als allerlaatste schutter tegen de boarding aan.