Beleidsplan

Voetballen bij V.V. Beekbergen, nu en later

V.V. Beekbergen staat voor een dorpse voetbalvereniging waarbij alle leden en vrijwilligers zich thuisvoelen en samenkomen. Leden kunnen op een sociale, sportieve en plezierige manier en op een voor ieder lid passend niveau voetballen. Kernwoorden binnen onze voetbalvereniging zijn respect, beleving, sportief gedrag, spelplezier, saamhorigheid en gemoedelijkheid. V.V. Beekbergen zet zich in voor verschillende typen voetbal:

• Veld- en zaalvoetbal
  • Heren, dames en jeugd
  • Zaterdag en zondagvoetbal
  • Prestatief en recreatief

Uitgangspunt is dat een ieder op zijn/haar eigen hoogste niveau kan voetballen.

Speerpunten
In de periode 2023 – 2026 zet de vereniging in op de volgende speerpunten:

Verbreding voetbaldoelgroep
In de komende periode stelt de vereniging ten doel om het leden aantal minimaal op peil te houden en het
liefst te vergroten door aanwas van nieuwe jeugdleden en in te spelen op ontwikkelingen in de vraag
zoals bijvoorbeeld Walking Football, 35+ competitie, 7*7.

Spelplezier jeugd
Het is van groot belang dat de jeugd spelplezier ervaart in het voetballen. Dit leidt tot een grotere binding met de club en meer doorstroming naar de senioren voor meer ledenbehoud. Daarbij is een goede begeleiding van overgang van doorstroming van de jeugd naar senioren van essentieel belang.

Voor de JO15, JO17 en JO19-jeugd is de doelstelling om in elke categorie twee teams te kunnen maken.

Voor de jeugd van 8 tot 15 jaar is de doelstelling om voor elke leeftijdscategorie minimaal één team te hebben.

Vrijwilligersbeleid
Er wordt structureel aandacht besteed aan het werven en begeleiden van vrijwilligers voor alle vrijwilligersfuncties binnen de vereniging.
De jeugdcommissie organiseert jaarlijks voor alle jeugdteams een “startbijeenkomst” met spelers en ouders waarin o.a. huisregels, vrijwilligers taken e.d. worden besproken. Het hoofdbestuur organiseert dit voor de seniorenteams.

Financieel gezond en transparant
• Sturen op kostendekkende begroting en realisatie daarvan als basis voor continuïteit van de vereniging;
• Halfjaarlijkse rapportage stand van zaken en koppeling met begroting. Eventuele bijsturing wanneer noodzakelijk;
• Vier pijlers: contributie-, sponsors-, activiteiten-, horecagelden.
• Onderbouwd budgetverzoek voor aantal commissies;
• Anticiperen op sterk wisselende kosten en baten zoals accommodatie-, kleding-,sportveldenkosten, kantine, activiteiten etc;
• Jaarlijkse kascontrole met rapportage aan de ledenvergadering;
• Subsidies ophalen waar mogelijk;
• Opstellen van de jaarrekening en rapportage daarvan tijdens de Algemene Ledenvergadering
• Inzicht in activastaat.

Het volledige beleidsplan is in te zien via de link

Beleidsplan VVB