Huisregels

V.V. Beekbergen heeft de volgende huisregels. Deze regels gelden voor alle leden van V.V. Beekbergen, medewerkers, vrijwilligers, ouders en alle andere bezoekers van ons complex. Kortom alle mensen die V.V. Beekbergen een warm hart toedragen. Regels van het huis zijn als volgt:

Algemene gedragsregels

• Van de leden van V.V. Beekbergen en hun aanhang en bezoekers verwachten wij dat zij zich correct gedragen en zodoende de goede naam van de vereniging hoog houden. Met correct gedrag bedoelen wij in eerste instantie een respectvolle houding en communicatie ten opzichte van de trainers, leiders, scheids- en grensrechters, publiek, en vooral ook de tegenstanders. We gaan bij V.V. Beekbergen op een normale, fatsoenlijke manier met elkaar om. Een grote mond en/of schelden accepteren wij van niemand.
  • Het gebruik van softdrugs of andere verdovende middelen tolereren wij niet op ons complex en tevens ook niet bij uitwedstrijden. Voor leden onder 18 jaar is het niet toegestaan om alcohol te gebruiken en staan wij afkeurend tegenover roken.
  • Roken is alleen buiten toegestaan, wij verzoeken u gebruik te maken van asbakken. Roken op het kunstgrasveld is niet toegestaan.
  • Het maken van foto- en of filmopname is verboden in en rondom de kleedruimtes inclusief de gang en door toegangsdeuren.

Trainingsregels

• Op tijd aanwezig zijn en op tijd op het veld staan
  • Kleding en schoeisel moeten schoon en in orde te zijn
  • Douchen na afloop van de training raden we sterk aan, het gebruik van badslippers bij het douchen is een advies.
  • Kleedkamers schoon en netjes achterlaten
  • Indien je een keer verhinderd bent vanwege bijvoorbeeld ziekte, (huis)werk en dergelijke, verwachten we van je dat je je tijdig vóór de training afmeldt. Dit doe je bij je trainer of je leider indien de trainer niet te bereiken is.

Wedstrijdregels

• Op tijd aanwezig zijn
  • Kleding en schoeisel verzorgd, tijdens de wedstrijd het shirt in de broek en de kousen omhoog
  • Het dragen van scheenbeschermers is verplicht
  • Het gezamenlijk uitvoeren van de "warming up"
  • Douchen na afloop van de wedstrijd raden we sterk aan, het gebruik van badslippers bij het douchen adviseren we. Bij de allerkleinsten (de JO9 en jonger) is het gewenst dat de ouders daarbij aanwezig zijn
  • Tegenstander de hand schudden na de wedstrijd, ongeacht het wedstrijdverloop
  • Kleedkamers schoon en netjes houden. Bij uitwedstrijden geldt dit natuurlijk ook
  • Bij verhindering dient dit ruim op tijd bij de leider of trainer bekend te zijn.

Kunstgras

• Roken is niet toegestaan op het kunstgrasveld
  • Er mogen geen glazen of bekers drinken mee het kunstgrasveld op, alleen gebruik van bidons is toegestaan gevuld met water of sportdrank.

Medische verzorging en verzekering

Indien er blessures ontstaan die ziekenhuisbehandeling noodzakelijk maken, kunnen er kosten ontstaan die niet door de verzekering gedekt zijn. Hierin voorziet de aanvullende KNVB verzekering, waar aanspraak op kan worden gemaakt op het moment dat de contributie voldaan is. Voorvallen dienen echter binnen 48 uur aangemeld te worden bij één van de leden van het bestuur. Verdere informatie hierover is te verkrijgen bij de leden van het bestuur en de jeugdcommissie.

Zorg voor het materiaal

Het is in het belang van de gehele vereniging dat het voetbalmateriaal, clubhuis, kleedkamers, etc. schoon en heel blijven. Wij verwachten dat alle leden hier aan meehelpen door bijv geen afval, lege blikjes, etc., zomaar in kleedkamers of op het complex achter te laten. Dit geldt uiteraard ook voor de complexen van verenigingen waar wij te gast zijn. Om begrip hiervoor bij te brengen hebben spelers bij toerbeurt een "weekbeurt", waarbij zij bijv. als taak krijgen na afloop van de training of wedstrijd te helpen met het materiaal opbergen en/of hun kleedkamer op te ruimen.

Ondersteunende taken van ouders / verzorgers

Als lid / ouder / verzorger heeft u bij het lezen van deze informatie inmiddels begrepen dat wij uw medewerking hard nodig hebben om de kwaliteit van onze vereniging hoog te houden. Samengevat kunt u een goede bijdrage hieraan leveren door:

• Ons tijdig op de hoogte te stellen omtrent betreffende bijzonderheden aangaande uw kind(eren), zoals afwezigheid, ziekte, studie en dergelijk
  • Uw medewerking te geven zodat de kinderen tijdig aanwezig kunnen zijn op trainingen en bij wedstrijden
  • Erop toe te zien dat hun voetbalspullen in orde zijn
  • Aanmoedigen van uw kind(eren) op een sportieve manier is mooi, coachen is echter alleen voorbehouden aan de leider of trainer. Dit voorkomt bovendien onduidelijkheid bij uw kind
  • Uw kind niet geldelijk te belonen voor het scoren van doelpunten. Dit is slecht voor de ontwikkeling van de juiste teamgeest.
  • Indien u in het bezit bent van een auto, ons te helpen met het vervoer (bij toerbeurt) naar uitwedstrijden, toernooien, nevenactiviteiten (denkt u aan de inzittendenverzekering)
  • Uw belangstelling te tonen voor de sportieve verrichtingen van uw kind(eren)
  • De contributie op tijd te betalen
  • Ons te steunen in het uitvoeren van ons beleid
  • Een paar uur per jaar als vrijwilliger uw diensten aan te bieden

Ondanks het feit, dat wij er alles aan doen om de voetbalopleiding van onze leden zo goed mogelijk vorm te geven, kan het gebeuren, dat u opmerkingen of klachten heeft. Kom hiermee naar de mensen die er iets aan kunnen doen, zoals de betreffende trainer, leider of een lid van de jeugd- of technische commissie of van het bestuur. Het heeft geen zin deze op- of aanmerkingen of klachten op andere plaatsen te ventileren. Wij zijn ten allen tijde bereid naar u te luisteren en zo nodig toelichting te geven of samen met u naar oplossingen te zoeken. Hier staat het overzicht van namen van deze mensen.