De adelaarsblik van de Kapper

7361TA
BEEKBERGEN
tel. 055-5061928

Na twee duidelijke, doch gevoelsmatig geflatteerde nederlagen, was het vandaag tijd voor Beekbergen om zijn rug te rechten. Tegenstander GSV ’38, theater: het eigen sportpark de Veldhof.

Afgelopen donderdag was het weer tijd voor het traditionele R. Bos en zn. ‘Pieter van de week’ evenement. En wie anders dan Jesse ‘Galia’ Calot ging ervandoor met de twijfelachtige ‘eer’. Inmiddels rijkt zijn palmares verder dan de hoeveelheid titels van recordkampioen Ajax in de Nederlandse hoogste divisie.

Op een heerlijke en zonnige voorjaarszondag konden de hoofdmacht zich op gaan maken voor een inmiddels welbekende ‘zes punten wedstrijd’. Bij winst zouden de mannen van trainer Danny van Engeland de tegenstander van vandaag voorlopig passeren op de ranglijst. De bezoekers uit Giesbeek hebben dankzij meerdere afgelastingen nog drie wedstrijden in te halen.

Afijn, de wedstrijd. De thuisploeg begon goed aan het duel en nam direct het initiatief in balbezit. Dit kwam ook deels door de afwachtende houding van de bezoekers, die het prima vonden om het centrale duo van Beekbergen aan de bal te laten. Tot echte kansen leidde dit overwicht nog niet in het eerste kwartier. GSV zette hier een aantal uitbraken tegenover, die vooral ontstonden door onnodig balverlies in de as van de thuisploeg. Uiteindelijk was het Rens Klopman die de ban doorbrak nog voor een half uur spelen. Een goede pass achter de verdediging van Jori van Lente werd verkeerd ingeschat door de achterhoede en keeper van GSV, waardoor Rens vrij eenvoudig de brilstand kon omzetten in een 1-0 voorsprong. Vlak voor rust werd het zelfs nog 2-0 voor Beekbergen. Een goed aangesneden corner van Timme de Ru werd bij de eerste paal binnen gewerkt. Waar de adelaarsblik van de Kapper oordeelde dat Colin Jack deze bal prolongeerde tot treffer, zijn de meningen daar nog over verdeeld. De Stentor heeft inmiddels zijn plasje erover gedaan en daarmee is het basta.

In het tweede bedrijf kwamen de bezoekers een stuk feller voor de dag, tot frustratie van de thuisploeg. GSV zette hoger druk, wonnen meer duels en pakten veel tweede ballen op. Iets waar Beekbergen in de eerste helft heer en meester in was. Dit leidde na een uur spelen tot de aansluitingstreffer. Uit een corner werd de 2-1 binnen gewerkt na slordig verdedigend werk van de gastheren. GSV rook bloed en ging hierna vol voor de gelijkmaker. Hierdoor ontstond er in de omschakeling ruimte voor Beekbergen. Tien minuten voor het einde brak Nick ten Hove los op de rechterflank en het was zijn voorzet, die duidelijk zijn hoofddoel mist, die belandde voor de voeten van Timme. Hij haalde meedogenloos uit en liet de keeper kansloos; 3-1. Hiermee viel de wedstrijd in het slot en was de 3-2 in blessuretijd een formaliteit.

Leuke details; Ruben de Groot werd bekroond tot Man of the Match en claimde hiermee de felbegeerde B&K schaal met een bon voor een happie eet’n ‘bij Cas’. Daarnaast was het voor iedereen die Beekbergen een warm hart toedraagt verwonderlijk en verfrissend om Marco Wilbrink een keer met een vlag in zijn hand te zien, in plaats van een frikandel. Dat we dat nog eens mee zouden mogen maken.. Geweldig..

Al met al een goede en belangrijke overwinning voor de mannen van Danny van Engeland. Volgende week wacht een tegenstander uit dezelfde hoek van het land, namelijk sc Rheden. We hopen u ook daar weer langs de lijn te zien. Aanvang: 14.00 uur te Rheden.