Beginstand wordt eindstand

7361TA
BEEKBERGEN
tel. 055-5061928

Na een doordeweekse bekerwedstrijd, waar we maar niet teveel woorden aan vuil maken en een vrij weekend stond afgelopen zondag de wedstrijd tegen Witkampers uit Laren op het programma. Voor velen een relatief onbekende tegenstander die afgelopen jaar afgedaald is uit de 2e klasse en dit seizoen goed begonnen is. Op papier dus een lastige pot.

De trainingen voorafgaand aan zondag was iedereen scherp en werd er goed getraind, alleen had Nick moeite om deze scherpte donderdag tot het einde vast te houden. Hij kreeg het niet voor elkaar om het kratje te raken. Ballen over 5 meter blijven soms lastig. Hierdoor mocht hij het R. Bos & Zonen ‘Pietertje van de week’ shirt aantrekken.

Desondanks was iedereen klaar om de nare smaak van de bekerwedstrijd weg te spoelen tegen Witkampers. De wedstrijd begon goed, maar beide teams kwamen niet tot hele grote kansen. Een schot van Nick met zijn linker was het grootste gevaar voor het doel. Vooraf was de boodschap dat Beekbergen op de ‘’0’’ moest spelen en de 2e ballen moest winnen. De eerste helft slaagden we daar goed in en in de rust heerste dan ook het gevoel dat er iets te halen viel.

De tweede helft sloeg niet alleen het weer om, maar ook het spelbeeld. Witkampers kwam een stukje beter de kleedkamer uit en mede hierdoor had Beekbergen moeite om tot goede kansen te komen. Achterin wisten we het wel goed dicht te houden, waardoor we konden blijven hopen dat de 1-0 nog zou vallen. Een paar minuten voor tijd leek dit moment er ook te komen, ware het niet dat Ruben de bal niet goed kon raken en zijn schot niet meer dan een rollertje werd. Dit zorgde er voor dat de beginstand ook de eindstand werd: 0-0.

Al met al een prima resultaat, al had er zeker meer in kunnen zitten. Genoeg om komende week weer op te trainen en ons voor te bereiden op de komende wedstrijd tegen S.V. Orderbos.