Een zware tas vol punten!

sv Orderbos 1

Beekbergen 1

3e klasse B

5 november 2023 14:00

G.H.G. van Tintelen

Sportpark Orderbos
Sportpark Orderbos 35
7313HN
APELDOORN

Op donderdag Dennis is benoemd tot “R. Bos & zonen Pietertje van de week”.
De regenval in de dagen voorafgaand aan de wedstrijd zorgde ervoor dat iedereen er een beetje op rekende dat de wedstrijd niet door zou gaan. Niets was minder waar, een wijs man zei ooit: “je weet nooit hoe een koe een haas vangt”.

De wedstrijd begon en Orderbos moest direct achteruit. Door Beekbergen op te wachten rond de middenlijn en de ruimtes klein te houden probeerde de zwart/blauwe brigade partij te bieden. Na wat mogelijkheden die niet tot doelpunten werden gepromoveerd was het na 11 minuten alsnog raak. Een goed uitgevoerde corner werd binnengekopt door Cas, 0-1. Het spelbeeld bleef hetzelfde, Beekbergen was veelal aan de bal en Orderbos moest terug. Na een aantal goede mogelijkheden voor Timme, Rens en Jesse (vanaf nu Galia) was het uiteindelijk Jori die scoorde. De aanval was goed opgezet en ging over veel schijven, de grensrechter van Orderbos had als enige op het gehele sportcomplex gezien dat het buitenspel was van Rens die de bal voorgaf op Jori. Hij heeft niet voor niets een vlag in zijn hand dus kon de scheids niet anders dan de goal afkeuren. Uiteindelijk was het alsnog Timme die in twee instantie het net wist te vinden op aangeven van onze dribbelkoning Galia. Ik weet niet wat Karin op het broodje van Galia heeft gedaan maar het heeft zich uitbetaald in mooie dribbels.

De tweede helft ging van start en Orderbos probeerde met veel energie en een inschuivende verdediger de aansluitingstreffer te forceren. Zij kwamen niet tot uitgespeelde kansen. In de 55e minuut was het Rens die de wedstrijd besliste, na een dribbel van Galia kwam de bal bij Rens terecht die overtuigend binnen schoot. Orderbos gaf zich gewonnen en zonder veel moeite liep Beekbergen uit naar 0-5. Rens en Timme mochten er nog één bijschrijven. Vooral de laatste goal was wonderschoon, Timme werd weggestuurd door de ingevallen Dennis en op zo’n 18 meter van de goal bedacht hij zich niets en schoot hij de bal strak in de kruising.

Na de wedstrijd had Orderbos nog voor een "singertje" gezorgd. Leuk initiatief!

Al met al een lekkere overwinning en daardoor gingen de drie punten in de tas mee naar Beekbergen. Volgende week ontvangen we VDZ (nummer 4 op de ranglijst) met als doel de drie punten in eigen huis te houden. Graag zien we jullie dan!